Saturday 7 January 2012

Muffin

Hari ni  saya buat muffin sebagai hidangan makan petang bersama keluarga. Tambahan adik saya nak balik Gerik hari ni, jadi saya memang dan siap-siap membeli bahan-bahan untuk membuat muffin di Tesco. Pagi-pagi dah keluar dengan cinta hati saya, Danish dan Pa.

Muffin yang saya buat ni adalah muffin segera. Adunannya telah siap sedia. Saya cuma perlu tambah 3 biji telur, sedikit minyak dan air. Ada 2 perasa yang saya beli iaitu oren dan cokelat. Cuma pesanan saya, adunan ini harus dikacau atau diputar hingga kembang  dan ringan supaya ia naik gebu. 


Adik saya bilang sedap. Siap dibungkus bawa balik lagi. Lihat cinta hati saya, Yaya makan pun buat hati saya seronok. Tak henti-henti dia mengunyah. Bila habis minta lagi. Tak sia-sia buat bila ada yang suka makan.


Oh ya, lupa nak bagi tau saya beli adunan muffin ni jenama Nona. Memang sedap, tak rugi beli.


No comments: