Saturday 24 November 2012

Kek Kukus Pelangi




Alhamdulillah seronok sangat bila lihat hasil yang kita buat menjadi. Ini cupcakes Pelangi. Dulu saya pernah buat sekali. Dulu saya bakar dalam oven dan tuang coklat ganache atasnya. Kali ni disebabkan saya kukus kek coklat lembap (moist) saya, makan saya kukus sekali cupcakes pelangi ni. Tak sangka bukan main naik menggebu lagi. Warnanya menarik perhatian dan cukup menggoda. Saya tak nak bubuh apa-apa hiasan atasnya. Biarlah semulajadi cam gini. Cukup menarik dan sedap di makan.


Kalau ada sesiapa nak resepi silalah klik kat sini http://cahayaqasehh.blogspot.com/2012/11/cupcakes-pelangi-with-coklat-ganache.html. Bezanya yang ini tak bubuh coklat ganache di atasnya dan juga dikukus. Ingat ya kukus .... :)


Saya gunakan empat jenis warna iaitu pink, oren hijau dan warna asal (butter)



Gebu, sedap dan lembut


No comments: