Saturday 3 November 2012

Choc Indulgent Cake

Saya happy sangat hari ini. Pertama saya sertai kelas kek personal, kawan baik saya masa sekolah rendah dahulu dan sekarang merangkap cikgu kek saya mengajar saya di rumah. Kek pertama yang saya belajar ialah Choc Indulgent Cake, ala-ala secret resepi.

Actually banyak pengetahuan yang saya dapat dari kelas. Saya harap saya dapat sertai kelas macam ni lagi. Selama ni belajar sendiri melalui ibu, melalui buku atau laman web. Tapi hari ni saya masuk kelas, saya buat sendiri sambil dibantu oleh Cikgu Yuzie.



Mungkin dari segi hiasan masih lagi terlalu simple dan kurang kemas. Al-maklum ler pertama kali buat kek jenis ni. Kena practise banyak-banyak. Insya Allah saya boleh lakukan dengan yang lebih baik. Kalau orang lain boleh buat kenapa saya tak boleh. Apa-apa pun bila saya menjamu kepada ahli keluarga saya kek ni, semuanya kata sedap. Rasanya sama macam kat Secret Resepi punya. Alhamdulillah seronoknya hati saya mendengar kata-kata pujian dari mereka. .Apa yang paling penting ialah kata-kata semangat dari keluarga untuk saya terus berusaha.



Pandangan gambar dari sudut tepi. Maaf gambar tidak beberapa jelas.






Setelah dipotong, inilah hasilnya. Cikgu saya kata, kalau nak kek cantik dan licin ketika dipotong, pisau harus direndam dengan air panas dahulu. Tapi saya main potong jer. Tu yang jadi cam gini. Tu laaaa degil lagi tak nak dengar kata :)


Gambar dalam Peti Ais ....


No comments: