Wednesday 16 October 2013

Kelas Basic Buttercream English Design



ASSALAMUALAIKUM ....

Hari ni Mak Long nak kongsikan gambar masa Mak Long sertai kelas Basic Buttercream English Design pada 5 Oktober yang lalu. Dalam kelas ni Mak Long belajar macam mana nak buat bunga ros yang besar dan kecil seperti dalam gambar di bawah, basketweave dan border. Seronok sangat Mak Long sebab Mak Long dapat memahirkan diri lagi dalam bab deko ni. Mak Long dalam bab-bab menghias ni masih banyak kelemahan lagi. Masih tak sempurna rasanya sebab tu Mak Long tak jemu-jemu pergi menuntut ilmu. 


Bukan senang nak buat bunga ros yang besar tu. Nampak macam senang jer. Bila tengok cikgu mengajar nampak mudah tapi bila kena buat sendiri rasa nak nangis. Stress. Lama juga Mak Long termenung macam mana nak buat bunga ros tu sampai kawan-kawan pun boleh nampak Mak Long dah stress. Tapi  bila dah dapat siapkannya dengan tekniknya 3, 5, 7 dan tangan 90 darjah alhamdulillah rasa seronok sangat tambahan bila tengok kek dah dah siap, 'iskkkkk lawanya kek aku, macam tak percaya jer' hahahaha .... sukanya dalam hati .....



Oh ya kebetulan pada hari yang sama Mak Long anjur birthday party untuk cinta hati Mak Long Danish so kek yang Mak Long buat ni adalah khas untuk Danish. Mak Long pilih warna ungu sebab favourite colour Danish adalah ungu.




Gambar di atas adalah gambar kek yang dihias oleh Mak Long  dan 2 orang kawan Mak Long yang turut sama menyertai kelas ni iaitu Su dan Nur Syaafi. 

No comments: