Sunday 5 February 2012

Nasi Hujan Panas

Assalamualaikum .....
Hari ni keluarga besar saya berkumpul. Kedua-dua adik saya balik hari ni. Rumah saya penuh dengan riuh rendah suara, ketawa dan tangisan cinta hati saya (Danish, Pa, Yaya dan Cham Cham). 

Hari ni saya masak masakan yang istimewa iaitu nasi beriani. Lauknya ialah Pajeri terung dan Ayam Rendang Cili Padi tetapi untuk kedua-dua lauk ini dimasak oleh emak kesayangan saya. Saya cuma tolong sedikit sahaja.

Jadi saya kongsikan resepi nasi beriani sahaja kerana ini adalah usaha air tangan saya sendiri. Manakala Pajeri Terung dan Rendang Ayam Cili Padi saya cuma letakkan gambar sahaja. Nanti bila saya dah sediakan sendiri resepinya baru saya letakkan resepinya ^_^.





Pajeri Terung yang dimasak oleh emak


Rendang Ayam Cili Padi yang dimasak oleh emak

No comments: