Saturday 15 December 2012

Kek Buah


Alhamdulillah dalam bengkel yang saya hadiri, saya juga telah berjaya menghasilkan kek buah. Kek buah (seperti yang anda lihat dalam gambar dibawah) telah dihasilkan oleh saya dan bb (Vimala), sahabat baik saya.

Saya tak nak cerita panjang-panjang kat sini, kita terus saja kepada cara-cara nak buat kek buah. Sedap dan menyelerakan. Tak susah sangat nak membuatnya :)


Bahan-Bahan:

  • Butter - 250 gm
  • Brown Sugar - 250 gm
  • Egg - 5 nos
  • Rose Flour - 250 gm (tepung gandum)
  • Dry Mix Fruit - 250 gm
  • Sedikit serbuk koko (kalau nak bubuh)

Cara Penyediaan:
  1. Beat butter and brown sugar until fluffy.
  2. Add the egg at the time until finish.
  3. Add the plain flour and dry mix fruit.
  4. Pour into mould than baked into oven.
***Oh ya, jangan lupa bubuh sedikit serbuk koko (sebelum tepung gandum), kalau anda nak bubuh***


Ini hasilnya bila dah siap. Satu untuk bb dan satu untuk saya.


Selamat Mencuba!


No comments: