Saturday 6 October 2012

Kek Coklat Lembap


Happy Birthday untuk manja saya Danish pada 1 Oktober 2012 dan kedua-dua adik saya pada 28 dan 29  September 2012. 

Bagi meraikan ketiga-tiga insan yang saya sayang ni, saya anjurkan satu birthday party kecil-kecilan untuk mereka. Hanya keluarga terdekat saja yang dijemput. Saya sangat gembira kerana dapat membahagiakan insan-insan yang tersayang especially cinta hati saya Danish.

Awal-awal lagi saya dah tanya Danish, nak apa untuk hadiah birthday. Dia kata nak kek angry bird warna htam. Mula-mula nak beli untuk Danish tapi fikir punya fikir baik saya buat. So kali ni saya mencuba buat kek coklat lembap. Pertama kali mencuba. Alhamdulillah menjadi. 

Cuma bahagian hiasan memang saya gagal punya. Tak pernah menghias. Saya pergi kedai kek, cari patung angry bird, gi Tesco dapat kuntuman rose ni. Tabur coklat rise dan yang berwarna warni atas kek, bubuh patung angry bird dan bunga. Akhirnya siap kek angry bird untuk Danish.

Tapi sebenarnya, saya beli juga kat kedai, kek angry bird warna kuning khas untuk Danish. So kek coklat lembap ni dipotong oleh kedua-dua adik saya dan kek angry bird yang dibeli dari kedai dipotong oleh Danish. Tapi kek saya habis dahulu. Kata tetamu yang hadir, sedap. Ohhhh kembang lagilah hidung saya bila percubaan pertama saya menjadi.





Kek Angry Bird warna kuning yang dibeli khas untuk Danish



Birthday Boy tengah termenung ......


Antara juadah yang hidangkan ....

No comments: