Tuesday 20 December 2011

Puding Roti

Masa kat office kepala saya dok memikir apa perancangan saya untuk masak petang nanti .... hahaha orang suruh kerja tapi dok memikir menu apa nak masak hehehe ... haru biru toi saya. Tapi apa nak buat, sejak dua menjak ni saya rajin membeli buku-buku resepi jadi saya rajinlah mencuba resepi-resepi baru. Rasanya sikit lagi makin menjadi-jadilah naiknya badan saya. ^_^

Resepi puding roti ni saya ambil dalam majalah saji keluaran bulan Januari. 



Bahan-Bahan:
  • 4 keping roti
  • 550 ml susu segar
  • 6 biji telur
  • 45 gm gula halus
  • 1 sudu besar tepung kastard
  • Sedikit kismis


Cara Penyediaannya:
  1. Potong roti tiga segi. Buangkan kulit tepinya.
  2. Panaskan susu tetapi jangan sampai mendidih.
  3. Pukul telur dan gula sehingga kmbang. Masukkan susu yang telah dipanaskan.
  4. Masukkan tepung kastard sehingga sebati.
  5. Tuangkan campuran di atas susunan roti. Biarkan selama 15 minit supaya roti kembang.
  6. Bakar pada suhu 180 C selama 40 minit. Setelah masak angkat dan hidangkan.

No comments: