Sunday 13 January 2013

Coklat Oreo


Kali ini terlalu banyak entri saya tentang coklat. Al-maklumlah tengah seronok belajar dan membuat coklat. Biasanya kalau hari Sabtu atau Ahad pasti saya akan membuat sesuatu untuk hidangan waktu petang. Biasanya pada waktu ini mak cik dan pak cik saya akan berkumpul di rumah melawat opah dan tok. Seperti minggu lepas saya masih membuat coklat untuk dijamu kepada mak cik dan pak cik sekaligus meningkatkan kemahiran saya untuk membuat coklat. Kali ini saya buat Coklat Oreo, Coklat Praline. Intinya pelbagai iaitu Blueberry, kismis, nutella dan badam.

Oh ya kali ni sepupu saya, Tirah rajin membantu saya dari tengah hari hingga ke petang. Tanpa bantuannya susah juga saya nak siapkan semuanya ini. Oh lupa saya juga ada buat kek Coklat Lembap. Seronok bercerita tentang coklat sampai lupa tentang kek.


Di sini saya upload photo-photo coklat Oreo. Ikutkan hati nak bubuh semua photo yang ditangkap tetapi ini adalah 3 yang terbaik dan berkenan dihati saya.



No comments: